Kinderen van pionierschool leren toekomstige pandemieën te voorkomen

Een Caring for Life (Geven om het leven)-posterwedstrijd op de ACTAsia-pionierschool tijdens de lockdown in China toont het bewustzijn van de kinderen over de risico’s van het eten van wilde dieren.

 

De tien jaar oude Yuteng heeft les op een ACTAsia-pionierschool in Guangzhou, waar wij les geven in ons unieke Caring for Life-programma.

Onlangs won hij een posterwedstrijd met als thema “Zeg nee tegen de consumptie van wilde dieren”. Deze video, die hij maakte met hulp van zijn ouders laat zien hoe hij hierover denkt.

Yuteng is één van honderden kinderen op deze school die leren hoe een pandemie zo ernstig als COVID-19 (of nog ernstiger) in de toekomst kan worden voorkomen. Hij heeft geleerd dat jaarlijks miljoenen wilde dieren intensief voor commerciële doelen worden gefokt. Ook weet hij dat deze dieren een broeinest van virussen zijn.

In het Caring for Life (CFL)-programma leert Yuteng en zijn vrienden over fundamentele eigenschappen voor het leven zoals medegevoel, medelijden en verantwoordelijkheid voor mensen, onze planeet en alle diersoorten waar we de planeet mee delen. Ze leren dat dieren net als wij wezens zijn met gevoel en dat het eten van wilde dieren ernstig gevaar oplevert voor de gezondheid van mensen.

Ons Caring for Life-programma voor scholen laat kinderen zien dat mensen en de natuur verbonden zijn. Op een wetenschappelijke manier konden we meten welk effect de tien lessen van het programma op de kinderen hadden.

De kinderen lieten het volgende zien:

  • Minder agressief gedrag in de klas en thuis
  • Meer verantwoordelijkheidsgevoel binnen de gemeenschap
  • Een beter begrip voor de emoties van anderen
  • Meer gevoel van billijkheid
  • De wil om anderen te helpen.

ACTAsia heeft als doel om jaarlijks aan 10.000 kinderen het Caring for Life-onderwijs aan te bieden.

Voor slechts 15 Euros kunt u een kind een jaar lang sponsoren

Het hoofd voor onderwijs aan kinderen van ACTAsia China, Isobel Zhang zei: “Toen we de posters zagen werden we onder de indruk van hoe veel deze kinderen hebben geleerd. Niet alleen hebben ze artistiek talent, maar als je door de posters bladert komt ook de krachtige emotie die erachter zit naar voren. Deze kinderen zijn de toekomst, en hun kunstwerken geven ons hoop dat met het Caring for Life-onderwijs het wel degelijk een betere toekomst kan zijn.”