Sinds de start van ACTAsia’s “Fur Free China” programma in 2011, verzamelen we steun en verwelkomen we vele bekeerlingen tot een bontvrije levensstijl.  “Fur Free China” laat consumenten weten dat bont geen statussymbool is maar een symbool van lijden. Op dezelfde manier als de perceptie van bont in Nederland veranderd is door bontbeweging in de jaren ’80 en ’90 werken we eraan om het tij te keren in China.

Bontvrije verkopers

ACTAsia is enige vertegenwoordiger in China van de Fur Free Alliance, een coalitie van tientallen internationale organisaties die tegen de bontindustrie strijden. In de afgelopen vier jaar, hebben zich 24 Chinese winkeliers aangesloten bij de Bond van Bontvrije verkopers, waarvan vier nieuwe winkelketens in 2014.

Samenwerking dierenbeschermers

We werken samen met organisaties in China, en helpen hen om campagne te voeren boor bontvrije mode. Afgelopen jaar hebben we meer dan zestig publieksdemonstraties helpen organiseren. We hebben een tweedaagse workshop gehouden op de universiteit van Tianjin, bijgewoond door achttien dierenbeschermingsorganisaties, waar we effectieve campagnemiddelen en strategieën hebben besproken. Elk jaar maken en verspreiden we voorlichtingsmateriaal die de organisaties kunnen gebruiken bij hun evenementen. In 2014 was de campagne gericht op het gebruik van honden en katten in de bontindustrie.

Bontvrije modeshows

In januari heeft ACTAsia haar tweede bontvrije modeshow gehouden in Beijing, ondersteund door Chinese beroemdheden. Tientallen journalisten waren aanwezig, met als gevolg uitgebreide aandacht in kranten en op televisie. Creaties van negentien bontvrije merken uit zes verschillende landen waren te zien, waaronder Jack Wolfskin en Vaute Couture (uit de VS), TuneTune (China), en anderen uit Duitsland, Belgie en Korea.  Het internationale, dierproefvrije merk LUSH verzorgde alle make-up.