Bontvrije modeshow Beijing 2015

Op zondag 18 januari hebben we onze tweede bontvrije modeshow gehouden in Beijing, als onderdeel van onze Fur Free China campagne.

Na een succesvolle lancering vorig jaar van de eerste bontvrije modeshow ooit in China, bereikten we ditmaal een nog groter publiek met de aanwezigheid van meer nationale en internationale ontwerpers.  Populaire merken uit de Verenigde Staten, Polen, België, Korea en China toonden hun creaties in de LEVI Art Studio in het hart van de stad.

De show werd bijgewoond door meer dan 200 Chinese beroemdheden uit de entertainment industrie, waaronder Miss China 2013, actrices en muzikanten. Er waren ook gasten uit de overheids- en bedrijfssector. Afgevaardigden van de Britse en Poolse ambassades in Beijing reikten de ‘Fur Free Life Awards’ uit aan individuen en bedrijven die een uitzonderlijke bijdrage hadden geleverd aan het promoten van een bontvrije levensstijl.

Onder de getalenteerde ontwerpers die hun bontvrije collecties ter beschikking stelden waren de New Yorkse ontwerpster Leanne Mai-ly Hilgart van VAUTE, Gosia Sobiczewska uit Polen, en Chinese ontwerpers Tony Yu en Li Lidan. Chinese merken waren onder andere Awakening en Zhong Shan Micro Life. Katrien Van Hecke, de veelbelovende Belgische ontwerpster van dameskleding, zei “Ik hoop dat ik door deelname aan deze show in China, de consument zal motiveren om bewustere keuzes te maken en een voorbeeldfunctie vervul voor modestudenten in China.”

Het overgrote deel van de collecties was gemaakt van organische en eco-vriendelijke materialen, zoals bananenvezels, boombast en hergebruikte flessen. LUSH Azië was net als vorig jaar de exclusieve sponsor van dierproefvrije cosmetica. Plantaardig, traditioneel Chinees voedsel werd geserveerd om een ander aspect van een diervriendelijke levensstijl te demonstreren.

FBH

Tune Tune, een van de eerste Chinese merken die zich aansloot bij de Bond van Bontvrije verkopers (een initiatief van de internationale coalitie Fur Free Alliance) heeft zestig winkels door heel China. Directeur Zhao Chao, legt uit: “Wij vinden dat mode ontworpen wordt voor schoonheid, en niet de schoonheid van onschuldige dieren mag wegnemen. Ons bedrijf gebruikt geen bont en we promoten ook actief een bontvrije levensstijl als onderdeel van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.”